richter Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Szukałem konkretnego hub'a i znalazłem dokładnie takiego: 1.jpg jakie było moje zdziwienie gdy po zapłaceniu i otrzymaniu przesyłki okazało się ze przysłali mi takie cuś: 2.jpg Jednak w/g sprzedawcy jest to to samo: Szanowny Panie, Dziękuję za kontakt z naszą firmą oraz przekazanie zgłoszenia reklamacyjnego. Niestety, z przykrością informuje, iż zgłoszona przez Pana reklamacja produktu Hub D-LINK DUB-H4 (DUB-H4) , zakupionego na podstawie zamówienia 30421153, nie mogła zostać uznana. Reklamowany towar jest zgodny z umową. Jednocześnie informuję, iż sprzęt posiada wszystkie funkcje przynależne do tego modelu i może być w pełni wykorzystywany do celu, do którego został wyprodukowany. Mam nadzieję, że zrozumie Pan powody, dla których nie mogliśmy uznać Pana zgłoszenia. Nieważne że mnie chodziło o identyczny model jaki u nich zakupiłem ,z układem portów i kolorem itp ,dla nich nie ma to znaczenia. Wiec zastanówcie się koledzy przed zakupami u tego "uczciwego sprzedawcy". Nie jest to koniec wymiany korespondencji reklamacyjnej ale narazie na tym poprzestanę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Prawnie, to ciężko mi powiedzieć jaka jest Twoja sytuacja, ale może być niewesoło. Ogólnie, jeżeli kupowałeś przez Internet należało spakować i wysłać i nie dyskutować. Do tego masz prawo. Natomiast to co Cię spotkało... No cóż, praktyka ogólna jest taka, szczególnie chyba u D-Linka, że oni wprowadzają nowy model sprzętu pod inną nazwą. Długo używałem switchy DES-1008D i przy kolejnym zakupie zainteresowałem się o co chodzi, bo z czasem numerek się nie zmieniał, a sprzęt tak. Nazwa była ta sama, ale z tyłu na obudowie było np. "H/W version J4". Były kolejne literki alfabetu. Raz zainteresowałem się opiniami i okazało się, że jedna z serii bardzo się wieszała - sprawdziłem swoje i na szczęście mnie ominęła ;) No i nauczony tymi doświadczeniami w miarę możliwości dopytują o "H/W version". Z Forum znany jest problem z kartami USB TP-Linka. Z routerami jest podobnie, jeżeli chcesz WRT instalować. A sprzedawcy ... zwykle są nawet nieświadomi, ale prawnie nie do ruszenia. A że mają stare zdjęcie na stronie ... no cóż, ktoś niedopilnował, co nie zmienia faktu, "iż sprzęt posiada wszystkie funkcje przynależne do tego modelu i może być w pełni wykorzystywany do celu, do którego został wyprodukowany." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
richter Posted January 21, 2015 Author Share Posted January 21, 2015 Ta spakować i odesłać - dobre :) , ale przy dalszej korespondencji to odesłanie i spakowanie wygląda tak: Szanowny Panie, dziękuję za wiadomość. Proszę o przesłanie zdjęć otrzymanego towaru z widoczną nazwą modelu. zdjęcie nie opakowania a towaru ,wiec pośrednio zmuszają do otworzenia przesyłki. Nie wiem ale skłaniam się do tego,że Oni nawet nie wiedza co wysyłają klientom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Odsyłasz tak jak jest i powołujesz się na zakupy w internecie. I tyle. Jak nie przyjmie to UOiKK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdanm Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Ale nawet jak otworzyłeś urzywales to i tak możesz odesłać im jak kupiłeś przez internet do 14 dni chyba teraz można to zrobić. Ostatnio było głośno o zmianach prawa w tym względzie. Zainteresuj się tym kiedys gadali w TVN24 o tym [ nie pamiętam ale jeśli coś tam nie napisali to masz rok na to ] ale musisz doczytać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Nie wiem ale skłaniam się do tego,że Oni nawet nie wiedza co wysyłają klientom. Nie wiedzą. Podali numer modelu na stronie a jak klient zamówił towar to ściągają z odpowiedniego magazynu/hurtowni. Ale nawet jak otworzyłeś używales to i tak możesz odesłać im jak kupiłeś przez internet do 14 dni chyba teraz można to zrobić. Było 10 jest 14. Jak kupujesz w sklepie, to z grubsza "widziały gały co brały" a jak przez Internet, to nie widziały. Jest 14 dni na odesłanie bez podania przyczyny. Natomiast co z takimi szczegółami jak oryginalne opakowanie, itp. to nie wiem. A poza tym: Zwykły klient "ma prawo" ale sklep w kontaktach z hurtownią ... nie ma żadnych praw odgórnych. Jak się dogadali tak będzie, czyli pewnie taki odesłany towar trafia na magazyn sklepu. Ale to już ich zmartwienie. PS. Koszty wysyłki, w obie strony, przepadły. A wszelkie "opłaty manipulacyjne w związku z transakcją" są niedozwolone - zwrot ma być tyle zł ile zapłaciłeś za towar. Aczkolwiek pewności nie mam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Reasumując @richter - czekają aż się poddasz bo mała kwota. Nie dać się. Jak coś to mogę Ci tutaj załączyć dokument od UOiKK. Jak się będą wypierać to wysyłasz im to coś i muszą odpowiedzieć bo UOiKK już czeka by się sklep potknął :) Wiele spraw tak załatwiam bo zawsze próbują wszystkiego co się da by mnie olać. EDIT tux: Możesz oddać towar jako niezgodność z umową (tutaj nie było jak zweryfikować) i żądasz zwrotu kasy. Muszą oddać bo to nie ty zrobiłeś błąd. Niestety może to potrwać do 3-4 okresów po 14 dni kalendarzowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Troszkę poczytałem, aby się dokształcić: http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/zwrot-towaru-i-odstapienie-od-umowy/ Z grubsza: Powinni zwrócić koszt najtańszej przesyłki do klienta. Ale mogą zwrócić mniej, bo "konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy" :( Czyli jeżeli nie da się zapakować ładnie, bo był np. tzw "blister", to mogą ponaciągać przepisy, bo to do nich należy ocena "zmniejszenia wartości rzeczy". Ale z drugiej strony można nawet odesłać bez opakowania. Jakiś wzór oświadczenia jest na podanej wcześniej stronie, inny znalazłem tutaj: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,45,865,12,1,wzor-oswiadczenia-o-odstapieniu-od-umowy-zawartej-na-odleglosc.html. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
areq Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Nie zapomnij wystawić im opinii na ceneo a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shouces Posted January 22, 2015 Share Posted January 22, 2015 Odesłać można zawsze do każdego sklepu i nie ważne co oni tam gadają. Masz na to 14 dni (do końca roku było jeszcze tylko 10) aby zwrócić nowy towar bez podania przyczyny. Możesz rozwalić opakowanie i muszą to przyjąć. Niestety schody zaczynają się jeżeli chodzi o zwrot kosztów wysyłki. W takim wypadku pokrywasz ją niestety ty w dwie strony. Dlatego ja nauczony moimi doświadczeniami w ostatnim czasie kupuję np. na agito.pl :) darmowy zwrot i również nie robią problemów. Ostatnio mają nawet często akcję, że wysyłka jest za darmo także nie tracisz w takim wypadku ani grosza a asortyment jakim dysponują jest bardzo duży. Mało tego, ostatnio zamawiałem u nich w sobotę jakiś produkt to wysłali go kurierem w niedzielę. Myślałem, że przyszedł do mnie jakiś błędny mail ale w poniedziałek rano otrzymałem już paczkę :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frankk Posted January 22, 2015 Share Posted January 22, 2015 Agito.pl = spoko Ale można i gdzie indziej (załącznik) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
314TeR Posted January 23, 2015 Share Posted January 23, 2015 richter - szybkie pytanie, możesz napisać model HUBa którego chciałeś kupić, nie jestem przekonany że HUB ze zdjęcia #1 to jest ten sam model ze zdjęcia #2. Jeśli nie minęło 14 dni od odebrania przesyłki masz prawo do zwrotu zakupu, wystarczy że mailowo wyślesz im informację, że odstępujesz od umowy i tyle. Potem od daty wysłania maila masz jeszcze parę/paręnaście dni na faktyczne wysłanie przedmiotu, aczkolwiek tutaj jak pamiętam liczy się data kiedy sprzedawca dostanie towar nie nie kiedy wyślesz. Paradoksalnie cała procedura zwrotu może trwać nawet miesiąc. Sprzedawca ma natomiast czas nie więcej niż jak pamiętam 14 dni do zwrotu zapłaconej kwoty + koszt transportu do Ciebie, o ile wybrałeś najtańszą dostępną formę np list polecony, jak wybrałeś droższą, np paczkę to kosztów transportu w ogóle nie dostaniesz. Odsyłasz na swój koszt. A teraz w kwestii technicznych samego HUBa. Sam baaaaardzo długo szukałem i wertowałem najróżniejsze modele HUBów USB pod względem jakości wykonania oraz możliwości podłączenia zewnętrznego zasilania na jeden z portów, aby było tam więcej niż standardowe 500mA. Sam uzywam tego HUBa do zasilania moich mierników do kalibracji, spektrofotometr ląduje w porcie o większej wydajności prądowej, a reszta w pozostałe gniazda. Pozwala mi to na o wiele stabilniejsze odczyty z spectro, ponieważ nie jestem uzależniony od podziału lichych 500mA na 2/3 urządzenia. Więc jeśli chodzi o samą techniczną jakość i funkcjonalność tego HUBa to nie mam najmniejszych zastrzeżeń, ale jeśli to kwestia np ułożenia portów, to rozumiem Cię doskonale. Co do możliwości spakowania tego HUBa to nie ma problemu, jest sprzedawany w kartonowym pudełeczku, skrętki na kabelki, "koszulka" na sam HUB i spokojnie można go spakować do fabrycznego stanu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
richter Posted January 24, 2015 Author Share Posted January 24, 2015 To jest ten sam model ,opisem i nazwa nic się nie różnią ( nazwa identyczna ) , D-LINK DUB-H4 http://allegro.pl/d-link-dub-h4-4-port-usb-2-0-hub-i4933600986.html ale z rożnych opinii wywnioskowałem,że różnica w wykonaniu i działaniu jest b.duża. W sumie sprawę wyjaśniłem i po którymś tam wymienieniu maili ,przysłali kuriera i odebrali uhb'a na własny koszt ,a kasę maja zwrócić - wiec w końcu zachowali się jak powinni, po pierwszej korespondencji i po odrzuceniu przezmianie rabatu -30zł za ich pomyłkę ze zdjęciem. Szanowny Panie, Dziękuję za wiadomość. Model zamówionego towaru jest zgodny z modelem, towaru znajdującym się na potwierdzeniu złożonego przez Pana zamówienia. Jednakże przy opisie produktu towaru widniało błędne zdjęcie. W związku z powyższym proponujemy rabat w kwocie 30zł. Proszę o decyzję. Z poważaniem, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Może czytają nasze forum ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AbrahaM Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Może czytają nasze forum ;) mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
314TeR Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 A to łajzy... faktycznie P/N ten sam a produkt totalnie inny... To że producenci zmieniają wersje hardware'u to wiem od ponad 10 lat, ale przynajmniej z zewnątrz były mniej więcej takie same, a tu taka zmiana... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.