Guest tuspam Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Witam, mozna prosic o spis kondensatorow ktore nalezaloby wymienic w tunerze. Ewentualnie jak by ktos mial takowe lub mial namiar gdzie w necie mozna kupic taka paczuszke to poprosze. Jakies foto z zaznaczonymi elementami do wymiany milo widziane. Dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pppp Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 weź z TME.pl kondziorki 470uF/25V i 1000uF/25V firmy SAMXON , wypust GT (10000h), temperatura 105 st.C.Weź z 15x 470uF i z 10x 1000uF. Zależy jaką masz głowicę (single, twin) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 + 1x 1500uF :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pppp Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 o właśnie :). Wszystkie wymieniłem dosłownie a ten mi został stary Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Ja kiedyś nie wymieniłem -- o skutkach pisać nie będę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tuspam Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 A jakies foto przyda sie czy wymieniac wszystkie o takich paramatrach? Ps zestaw kondziorkow plus zasilacz wychodzi drozej niz zakup nieprzerobionego nboxa :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Wymienić wszystkie 470 i 1000 i 1500. No może bez 3 obok Componenta. Zasilacz też wymienić i nie ryzykować. @tuspam → zgadza się. Jest drożej. Pytanie czy sprawne to będzie. Tutaj już wyczerpałem temat http://forum.xunil.pl/index.php/topic,68.0.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rafciu Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 @tuspam A jakies foto przyda sie czy wymieniac wszystkie o takich paramatrach? Foty są zbędne nawet dla laików ;) elementy są oznaczone, poniżej spis tych co lecą najczęściej: C270 - 470uF/16V - często C271 - 470uF/16V - często C272 - 470uF/16V - często C273 - 470uF/16V - często C541 - 1500uF/16V - często C122 - 1000uF/16V - rzadko, ale też bywa C518 - 1000uF/16V - rzadko, ale też bywa ale ponieważ koszt zakupu naprawdę nie jest aż taki wielki, więc powtórzę kolegów wymień wszystkie w przetwornicy na płycie głównej i na głowicy. Warto też wymienić zasilacz w temacie \"Pomoc dla Świeżaka\" podałem jaki max prąd pobiera Nbox Bska w podstawowej wersji, a jeden z kolegów podał ile pobiera w wersji z HDD i z twin głowicą. Wartości te polecam pomnożyć minimum razy 2 i będzie ok. Dodam że wersja podstawowa śmiga na zasilaczu 12V 2,3A bez problemów, trzymaj się przede wszystkim jednej zasady zasady zasilacz ma NIE być super firmy i jakiś cudny MA BYĆ przede wszystkim SPRAWNY i NOWY. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tuspam Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Zasilacz jest od nowego nBoxa 60W wiec zostanie, wstepnie zestaw 10 x 470uF/25V, 15 x 1000uF/25V 1 x 1500uF firmowych kondensatorow i zwiekszonej zywotnosci to wydatek okolo 30zl wiec nie jest tak zle. Ps biorac pod uwage ze w tunerze trzeba wyminic kondestaroty i zasilacz to lepiej zamiast nBoxa kupic gm990. Pieniadze beda prawie te same a sparka mamy nowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Zasilacz jest od nowego nBoxa 60W → Jaki to jest magiczny sposób określenia, że jest to zasilacz nowy? Bo, że od nowego boxa to nie świadczy o tym, że zasilacz też nowy. Oczywiście każdy może kupić coś takiego lub innego. Dla mnie te 70-90zł dodatkowo dla nBoxa i tuner == skała to nie dużo. Ktoś inny może mieć inne zdanie. Największym problemem jest to, iż narobiło się masę przerabiających, którzy nie wymieniają często nwet jednego kondensatora mimo, iż w opisie aukcji piszą, że wymieniają a biorą takie same pieniądze jak Ci uczciwi lub np. 10zł mniej bo POLAK na to poleci. Dlatego ostatnio jest taki wysyp uszkodzeń nBoxa. Do tego dochodzi OpenPLi, które jest bardziej wymagające i... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest franco78 Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 no i oczywiście dochodzi do tego sprawa chłodzenia. Wtedy (kondensatory + radiatory+ FAN) dekoder robi się naprawdę wypas (jak za te pieniądze). Ale... tyko dla cierpliwych i mających duuużo czasu na naukę (czytanie forum). Ja w swoim bzzb mam wymienione kondensatory, fabryczny FAN, większy radiator na procku, a ten z z procka przeniesiony na głowicę.. aha - dysk 2,5\'\' oczywiście i gra muzyka;) Zasilacza nie tykałem i mam nadzieję, że nei będę musiał, albo będę musiał kiedyś tam.....;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Przy okazji BSLA → wiatrak == konieczność BZZB → wiatrak == jak masz ochotę → radiatory starczają ale przy dysku 2,5\" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tuspam Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Mam BSKA z dyskiem pod SATA (uzywany moze 2 godziny na miesiac). Zadne wiatraki nie wchodza w rachube, pomierze przy okazji wymiany kondonkow temp i sprawdze czy trzeba modyfikowac chlodzenie. Jakie sa bezpieczne temp. poszczegolnych elementow tunera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Nie wiem jakie są bezpieczne temperatury bo ich nie mierzyłem :) Od razu doklejam radiatory. Jedyne co mierzę to temperaturę HDD po 2h stresu czy nie przekracza w granicach 50 stopni. Zazwyczaj mam 41-44 i jest OK. Nawet w BSLA z 2,5\" udało mi się pozbyć wiatraka. Ale tam był hdd co nawet nie próbuje się nagrzać powyżej temp. pokojowej → szkoda, że nie zapisałem modelu ;( zanim poleciał do właściciela ;( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tuspam Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 1500uF okazal sie wadliwy, wymieniony i wszystko narazie smiga bez zwiechy. THX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oracz Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Przymierzam się do zakupu kondensatorów, lepiej dać 25V zamiast 16V ? dłużej pociągną ? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rafciu Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Napięcie podane na kondensatorze to max dopuszczalne napięcie pracy, według mnie dłużej to nie pociągną niż producent przewidział :) ale na pewno nie będą pracowały na granicy jeśli chodzi o napięcie. No, a z tego co widać to nboxy jakoś tak oszczędnie były budowane więc być może i te kondensatory pracują na granicy dopuszczalnego napięcia. Ja osobiście dąłem wszystkie na 25V różnica w cenie śmieszna, więc czemu nie dać na większe dla bezpieczeństwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marky Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Po pomiarach oryginalnych kondensatorów wyjętych z mojego Nboxa: 7x 470 uf KZG - zmierzone 470 uf 3x 1000 uf KY - zmierzone 1000 uf 1x 220 uf KY - zmierzone 216 uf natomiast 7x 470 uf KY mają w pomiarach po 510-520 uf, tak jakby fabrycznie miały po 510-520 uf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rafciu Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Aby jakoś ustosunkować się do Twoich pomiarów należało by znać dokładny typ kondensatora i odczytać z dokumentacji technicznej w jakiej tolerancji został wyprodukowany. To że na nim jest napisane 1000uF to nie znaczy ze tyle będzie miał zawsze jest + - x% tolerancji. Dodatkową sprawą jest jeszcze błąd pomiaru itp. Ja osobiście jak np. w zasilaczu w którym jest 10 kondensatorów elektrolitycznych i widzę że dwa są uszkodzone to i tak wymieniam wszystkie 10. \"7x 470 uf KY mają w pomiarach po 510-520 uf, tak jakby fabrycznie miały po 510-520 uf.\" Jeśli te kondensatory maja tolerancję 10% to pomiar jest całkiem prawdziwy 470 +47 (10% tolerancji na +) to wychodzi 517uF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marky Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Ja je wszystkie wymieniłem ale stare zostawiłem żeby pomierzyć przy okazji i wyszło na to że są ok w takim razie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rafciu Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Ja też wymieniłem wszystkie i też zostawiłem je sobie żeby zmierzyć. Ale myślę że teraz jak już leżą te kilka tygodni to też różnie może być mogą wyglądać całkiem nieźle a jak dostaną w nboxie napięcia i temperatury to różne jaja mogą być. Te Twoje co mają po 500 też mogą być walnięte może nie do końca bo zależy jaką tolerancja albo niedługo by spóchły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skubi Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 A powiedzcie mi jeszcze Panowie odnośnie rozmiaru - który wybrać najlepiej? Zarówno na głowicę jak i na płytę główną. Zdecydowany jestem na 25v Jamicona LowESR z serii WL. Zastanawia mnie jedynie rozmiar... 10x16 czy 8x20 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 W nboksie nie jest krytyczny rozmiar kondensatorów ... taka konstrukcja. W katalogach poza pojemnością i napięciem podawany jest parametr, który nazwijmy czasem życia, który zależy od ... rozmiaru właśnie, a dokładniej od średnicy. W obudowie zmieszczą się pewnie i jedne i drugie - mimo wszystko sprawdź - a jak podaje nowa katalogowa serii WL te o średnicy 10mm powinny być dwukrotnie trwalsze niż te o średnicy 8mm. http://www.jamicon.com.tw/media/flash/CapView/assets/pdf/WL.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skubi Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Podejrzewam, że już nie jedna osoba się nad tym zastanawiała - może ktoś próbował? Zdaje mi się, że powinny się zmieścić te 10.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Jedne i drugie. Najwyżej dłuższe nogi zostawisz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mj7335 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Witam, Chciałem tylko zauważyć że na tym forum wszystko jest poukładane. Posegregowane w właściwych folderach. Chcę skórkę mam, chce kondensatory również. Bez bałaganu. Tu ktoś myśli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mj7335 Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Który/e kondensatory są odpowiedzialne za prace Lnb? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwns Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Dwa po 1000uf pod głowicą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 W zasadzie to są odpowiedzialne za pracę połowy odbiornika :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwns Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Taki odbiornik :-) dodam jeszcze ważną ciekawostkę aby nie włączać tunera bez podpietego zasilania hdd bo czeka wymiana kondensatora 10uf 50v na front panelu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mj7335 Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 wwns ja długi czas latałem z wypiętym hdd i u mnie nic się nie stało. Ba powiem więcej często wyłączam swój box z prądu. I za każdym razem wstaje na nowo! Zasilanie odpinałem na listwie albo przy boxie!? Wiem że kilku kolegom wywaliło tak bota. Myślicie ze to sprawka boxa? A ja nie jestem przekonany. Mi wywaliło bota dopiero jak wyciągnąłem wtyczkę na boocie b4team. Takie mam obserwacje. A jak masz jeszcze Hyperiona V4 to uważaj, bardzo. Moim kolegom poleciały booty w mig. Tylko jednemu koledze fruwa b4team bez problemu. Ten który ma boxa tylko dla siebie i caaaały czas włączony do prądu. Rozumiecie z dala od dzieci, żony... Generalnie aby to nie wyglądało tak hardcorowo. To przypominam że wszelkie restarty boxa wykonujemy poprzez konsole putty! No chyba że masz open pli 8.6 to po zawieszeniu walisz 6 razy power. Lecz tutaj mogę się mylić bo czytałem dawno temat. A no i jeszcze ogromne znaczenie ma tutaj zasilacz odpowiednio dobrany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Niech się wypowie wwns ale ja zrozumiałem, że chodzi o sytuację kiedy dysk jest podpięty po SATA, ale ma odłączone zasilanie, a nie kiedy tuner jest bez dysku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mj7335 Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Ja również pisałem o sytuacji kiedy dysk jest fizycznie w boxie ale wtyczki są wypięte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shouces Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Taki odbiornik :-) dodam jeszcze ważną ciekawostkę aby nie włączać tunera bez podpietego zasilania hdd bo czeka wymiana kondensatora 10uf 50v na front panelu Nie bardzo rozumiem co ma jedno do drugiego. Ludzie dokupują VFD do swoich BSKA w których nie ma dysków i jakoś nic tam nie pada :) Raczej bym powiedział, że to przypadek... Przez pewien okres czasu mój BSLA chodził bez dysku i NIGDY nie straciłem z niego uboota a tym bardziej wyświetlacza z przodu dekodera. Mam już prawie 2 lata ten egzemplarz i dla mnie jest to bezproblemowy tuner. Kondensatory wymienione przy wrzucaniu E2 na jamicony i do tej pory nawet jeden nie zaczął się podnosić. Tak samo zasilacz wymieniłem wtedy na nowy bo ten dorzucony od N'ki był już padnięty (standardowy temat kondensatorów w nim) no i wiatrak w środku bo oczywiście fabryczny był już bez smarowania. Uboota miałem od freeboxa, od pół roku mam multiboota. Tuner sporadycznie restartowany wtyczką ale z reguły jest to telnet/ssh i polecenie init 6. Jedyna modyfikacja jaką zrobiłem w tym dekoderze to podłożenie 4 nakrętek po napojach pod tuner żeby miał lepszy przewiew od spodu. Dla mnie jest to bardzo dobry tuner jak na swoje możliwości. Wiadomo, że nie ma co oczekiwać po tym sprzęcie wodotrysków bo jego parametry w porównaniu do np. ESI/UHD są słabsze. Nie mniej jednak dla mnie sprzęt niezawodny i jeden jedyny raz zdarzyło mi się, że zawiesił się dekoder kompletnie (siadła komunikacja, wyświetlacz stanął z godziną itd.). Oczywiście po restarcie z wtyczki ruszył. Trzeba się obchodzić odpowiednio z tym sprzętem i na pewno odpłaci się tym samym :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mj7335 Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Shouces:Uboota miałem od freeboxa, od pół roku mam multiboota. Przepraszam ale z tego co ja wiem to każdy boot jest multibootem. Rozróżniam trzy Bootu: Freeboot, B4team i Boot od Jacka Toruń. Jakby krzyżówka tych dwóch powyżej. Natomiast fakt kondensatory warto wymienić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwns Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Model bzzb skutek kondensator wybuch po wyciągnięciu wtyczki od zasilania hd, wymiana na nowy i po włożeniu wtyczki do nboxa od zasilacza a z wyłączonym hdd kondendator zaczyna się nagrzewać dopiero po podłączeniu wtyczki zasilania hdd kondensator pracuje dobrze soft od platformy n konstrukcji sekcij zasilania przemyślana w ten sposób że nikt nigdy dysku wyjmować z niego nie powinien. Co do boota to nie ten temat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sampras Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Cześć, W moim BSKA wymieniałem już kondensatory, te 470. Kanały HD wróciły. Teraz sytuacja się powtarza - brak sygnału na transponderach DVD-S2, albo jeśli już działa - pojawia się pikseloza i zacinanie, aż ostatecznie obraz robi się czarny. Otworzyłem dekoder, przyjrzałem kondensatorom i wszystkie wyglądają OK. Czy to na pewno one są przyczyną problemów z HD? Wszystkie kanały SD działają poprawnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matzg Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Dodaj parę słów o instalacji antenowe jaka antena (średnica) poziomy sygnałów na TP DVB-S2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shouces Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Jeszcze pozostają kondensatory w zasilaczu :) Być może one domagają się już wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 A jak kondensatory w zasilaczu, czy też ogólnie zasilacz już niedomaga, to filtrowaniem napięcia muszą się zająć kondensatory na płycie. Jest to dla nich sporym obciążeniem i szybciej się wykańczają. Przy zbyt zużytym zasilaczu mogą już nie dawać rady. Oscyloskop by się przydał... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alcon Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Jakiś czas temu miałem przypadek gdzie znajomemu po kablu od konwertera zaczęła się wlewać woda aż do dekodera do głowicy. Kondensatory były ok ogólnie po woli zaczęły zanikać kanały hd i zostały tylko sd. Wyjąłem głowice wylutowałem samo złącze z gwintem w środku był dosłownie jakby czarny węgiel, wyczyściłem to wlutowałem i głowica sprawna wszystko ok. Dziwny przypadek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romulus Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 W moim bsla, raz na jakiś czas, najczęściej po przełączeniu kilku kanałów pod rząd, pojawia się na którymś z kolei czarny ekran, nie ma dźwięku ani obrazu, restart oscam przywraca obraz i dżwięk. Poza tym nie ma żadnego rozmazywania czy skakania obrazu, siła i jakość w normie, kanały hd odbierają.Czy to mogą być kondensatory? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shouces Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Najlepiej sprawdź po logach w oscamie co się tam dzieje w momencie zwiechy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fold Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 czy któreś kondensatory są odpowiedzialne za USB? USB zaczęło mi szwankować, raz widziało pendrive raz nie. Myślałem ze pendrive kiepski. Chciałem zrobić update softu, pierwszego pendrivea nie widział, drugiego zobaczył zrobił update. niby ok. Uwalił uboota i soft. Postawiłem uboota, ale teraz nawet tego drugiego pendrive nie widzi. Które to mogą byc kondensatory? Tylko nie piszcie mi żeby zmieniać wszystkie bo już to kiedyś robiłem i za bardzo nie lubie tej roboty :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elmo Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Najpierw sprawdź: 1. czy masz 5V na USB - dwa zewnętrzne piny ( wewnętrzne są sygnałowe) - jeśli brak to U19 do wymiany, ewentualnie L28 2. sprawdź 2 rezystorki 0ohm R296,R297 ( jeśli nie możesz znaleźć to szukaj napisu C515, nad nim są te dwa rezystorki) są pod spodem płyty jakieś 7,5cm od pinów złącza USB, możesz uszkodzony zastąpić zworką. z innego forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frankk Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Ja pamiętam , jak miałem n-box , że przy cenie jednostkowej / sztukę "prałem" co wlezie i jest dużych rozmiarów == metoda nie myslenia o tym "ile równa sie pierwiastek z -1" skoro elementy potencjalnie wadliwe można policzyć na palcach u ręki . Wymienić wszystkie ! I zadziałało !!! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest carolef Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Wyleciał mi uboot przy wrzucaniu gos do nand w bska. Mam ciemny wyświetlacz. Przez terminal na debug brak komunikacji. Czy możliwe że kondensatory są przyczyną? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matzg Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Nie można jednoznacznie stwierdzić że tak ... ale jest to prawdopodobne że przyczyną są kondensatory (płyta główna ,zasilacz). Jeżeli były wymienione tylko w dekoderze to "uszkodzony" zasilacz ponownie uszkodził kondensatory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Nie ma jak odgrzebywać archiwalny temat ;) Pacjent: 5800SX BSLA ... z głowicą z BZZB. Jeszcze żywy, ale zaczął troszkę niedomagać. Z listy przedstawionej wieki temu: C270 - 470uF/16V - często C271 - 470uF/16V - często C272 - 470uF/16V - często C273 - 470uF/16V - często C541 - 1500uF/16V - często C122 - 1000uF/16V - rzadko, ale też bywa C518 - 1000uF/16V - rzadko, ale też bywa widzę, że C541 dokonał już swojego żywota. Ten koniecznie musi iść na wymianę. A reszta ... w sumie jak już pacjent będzie na stole operacyjnym, to może byłoby dobrze komplet wymienić ;) A teraz dwa pytania: Czy te pojemności są krytyczne z punktu widzenia nboksa. Mniej oczywiście nie ma co dawać, ale jakbym dał zamiast tych czterech często padających 470uF zestaw po 1000uF albo przynajmniej 680uF, to będzie jakiś problem dla nboksa? Podobnie sprawa dotyczy pozostałych: 1500 -> 2200 (C541), i 1000 -> 1500 dla ostatniej dwójki? Widzę w tej sekcji zasilacza jeszcze miejsce na jeden kondensator - podpisany C449. Co tam wpakować? 1000? 1500? Zakładam, że nie zaszkodzi a może pomoże...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest artur_n Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Pojemności trzymaj się oryginalnych za to możesz dać kondensatory na większe napięcie powiedzmy 25V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.