Jump to content

Kondensatory nBox


Guest tuspam

Recommended Posts

Guest tuspam

Witam, mozna prosic o spis kondensatorow ktore nalezaloby wymienic w tunerze. Ewentualnie jak by ktos mial takowe lub mial namiar gdzie w necie mozna kupic taka paczuszke to poprosze. Jakies foto z zaznaczonymi elementami do wymiany milo widziane.

 

Dzieki

 

Link to comment
Share on other sites

weź z TME.pl kondziorki  470uF/25V i 1000uF/25V firmy SAMXON , wypust GT (10000h), temperatura 105 st.C.Weź z 15x 470uF i z 10x 1000uF. Zależy jaką masz głowicę (single, twin)

 

Link to comment
Share on other sites

Guest tuspam

A jakies foto przyda sie czy wymieniac wszystkie o takich paramatrach?

 

Ps zestaw kondziorkow plus zasilacz wychodzi drozej niz zakup nieprzerobionego nboxa :)

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafciu

@tuspam A jakies foto przyda sie czy wymieniac wszystkie o takich paramatrach?

 

Foty są zbędne nawet dla laików ;) elementy są oznaczone, poniżej spis tych co lecą najczęściej:

 

C270 - 470uF/16V - często

C271 - 470uF/16V - często

C272 - 470uF/16V - często

C273 - 470uF/16V - często

 

C541 - 1500uF/16V - często

 

C122 - 1000uF/16V - rzadko, ale też bywa

C518 - 1000uF/16V - rzadko, ale też bywa

 

ale ponieważ koszt zakupu naprawdę nie jest aż taki wielki, więc powtórzę kolegów wymień wszystkie w przetwornicy na płycie głównej i na głowicy. Warto też wymienić zasilacz w temacie \"Pomoc dla Świeżaka\" podałem jaki max prąd pobiera Nbox Bska w podstawowej wersji, a jeden z kolegów podał ile pobiera w wersji z HDD i z twin głowicą. Wartości te polecam pomnożyć minimum razy 2 i będzie ok. Dodam że wersja podstawowa śmiga na zasilaczu 12V 2,3A bez problemów, trzymaj się przede wszystkim jednej zasady  zasady  zasilacz ma NIE być super firmy i jakiś cudny MA BYĆ przede wszystkim SPRAWNY i NOWY.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest tuspam

Zasilacz jest od nowego nBoxa 60W wiec zostanie, wstepnie zestaw 10 x 470uF/25V, 15 x 1000uF/25V 1 x 1500uF firmowych kondensatorow i zwiekszonej zywotnosci to wydatek okolo 30zl wiec nie jest tak zle.

 

Ps biorac pod uwage ze w tunerze trzeba wyminic kondestaroty i zasilacz to lepiej zamiast nBoxa kupic gm990. Pieniadze beda prawie te same a sparka mamy nowego.

 

Link to comment
Share on other sites

Zasilacz jest od nowego nBoxa 60W → Jaki to jest magiczny sposób określenia, że jest to zasilacz nowy? Bo, że od nowego boxa to nie świadczy o tym, że zasilacz też nowy.

 

Oczywiście każdy może kupić coś takiego lub innego.

Dla mnie te 70-90zł dodatkowo dla nBoxa i tuner == skała to nie dużo. Ktoś inny może mieć inne zdanie.

 

Największym problemem jest to, iż narobiło się masę przerabiających, którzy nie wymieniają często nwet jednego kondensatora mimo, iż w opisie aukcji piszą, że wymieniają a biorą takie same pieniądze jak Ci uczciwi lub np. 10zł mniej bo POLAK na to poleci.

Dlatego ostatnio jest taki wysyp uszkodzeń nBoxa. Do tego dochodzi OpenPLi, które jest bardziej wymagające i...

 

Link to comment
Share on other sites

Guest franco78

no i oczywiście dochodzi do tego sprawa chłodzenia.

Wtedy (kondensatory + radiatory+ FAN) dekoder robi się naprawdę wypas (jak za te pieniądze).
Ale... tyko dla cierpliwych i mających duuużo czasu na naukę (czytanie forum).
Ja w swoim bzzb mam wymienione kondensatory, fabryczny FAN, większy radiator na procku, a ten z z procka przeniesiony na głowicę..
aha - dysk 2,5\'\' oczywiście i gra muzyka;)
Zasilacza nie tykałem i mam nadzieję, że nei będę musiał, albo będę musiał kiedyś tam.....;)
Link to comment
Share on other sites

Guest tuspam

Mam BSKA z dyskiem pod SATA (uzywany moze 2 godziny na miesiac). Zadne wiatraki nie wchodza w rachube, pomierze przy okazji wymiany kondonkow temp i sprawdze czy trzeba modyfikowac chlodzenie. Jakie sa bezpieczne temp. poszczegolnych elementow tunera?

 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jakie są bezpieczne temperatury bo ich nie mierzyłem :)

Od razu doklejam radiatory.

Jedyne co mierzę to temperaturę HDD po 2h stresu czy nie przekracza w granicach 50 stopni. Zazwyczaj mam 41-44 i jest OK. Nawet w BSLA z 2,5\" udało mi się pozbyć wiatraka. Ale tam był hdd co nawet nie próbuje się nagrzać powyżej temp. pokojowej → szkoda, że nie zapisałem modelu ;( zanim poleciał do właściciela ;(

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Rafciu
Napięcie podane na kondensatorze to max dopuszczalne napięcie pracy, według mnie dłużej to nie pociągną niż producent przewidział :) ale na pewno nie będą pracowały na granicy jeśli chodzi o napięcie. No, a z tego co widać to nboxy jakoś tak oszczędnie były budowane więc być może  i te kondensatory pracują na granicy dopuszczalnego napięcia. Ja osobiście dąłem wszystkie na 25V różnica w cenie śmieszna, więc czemu nie dać na większe dla bezpieczeństwa.
Link to comment
Share on other sites

Guest marky

Po pomiarach oryginalnych kondensatorów wyjętych z mojego Nboxa:

7x 470 uf KZG - zmierzone 470 uf

3x 1000 uf KY - zmierzone 1000 uf

1x 220 uf KY - zmierzone 216 uf

natomiast

7x 470 uf KY mają w pomiarach po 510-520 uf, tak jakby fabrycznie miały po 510-520 uf.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafciu

Aby jakoś ustosunkować się do Twoich pomiarów należało by znać dokładny typ kondensatora i odczytać z dokumentacji technicznej w jakiej tolerancji został wyprodukowany. To że na nim jest napisane 1000uF to nie znaczy ze tyle będzie miał zawsze jest + - x% tolerancji. Dodatkową sprawą jest jeszcze błąd pomiaru itp. Ja osobiście jak np. w zasilaczu w którym jest 10 kondensatorów elektrolitycznych i widzę że dwa są uszkodzone to i tak wymieniam wszystkie 10.

\"7x 470 uf KY mają w pomiarach po 510-520 uf, tak jakby fabrycznie miały po 510-520 uf.\"

Jeśli te kondensatory maja tolerancję 10% to pomiar jest całkiem prawdziwy 470 +47 (10% tolerancji na +)  to wychodzi 517uF.
Link to comment
Share on other sites

Guest Rafciu

Ja też wymieniłem wszystkie i też zostawiłem je sobie żeby zmierzyć. Ale myślę że teraz jak już leżą te kilka tygodni to też różnie może być mogą wyglądać całkiem nieźle a jak dostaną w nboxie napięcia i temperatury to różne jaja mogą być. Te Twoje co mają po 500 też mogą być walnięte może nie do końca bo zależy jaką tolerancja albo niedługo by spóchły.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

W nboksie nie jest krytyczny rozmiar kondensatorów ... taka konstrukcja.

 

W katalogach poza pojemnością i napięciem podawany jest parametr, który nazwijmy czasem życia, który zależy od ... rozmiaru właśnie, a dokładniej od średnicy. W obudowie zmieszczą się pewnie i jedne i drugie - mimo wszystko sprawdź - a jak podaje nowa katalogowa serii WL te o średnicy 10mm powinny być dwukrotnie trwalsze niż te o średnicy 8mm.

 

http://www.jamicon.com.tw/media/flash/CapView/assets/pdf/WL.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Taki odbiornik :-)  dodam jeszcze ważną ciekawostkę aby nie włączać tunera bez podpietego zasilania hdd bo czeka wymiana kondensatora 10uf 50v na front panelu

 

Link to comment
Share on other sites

wwns ja długi czas latałem z wypiętym hdd i u mnie nic się nie stało. Ba powiem więcej często wyłączam swój box z prądu. I za każdym razem wstaje na nowo! Zasilanie odpinałem na listwie albo przy boxie!? Wiem że kilku kolegom wywaliło tak bota. Myślicie ze to sprawka boxa? A ja nie jestem przekonany. Mi wywaliło bota dopiero jak wyciągnąłem wtyczkę na boocie b4team. Takie mam obserwacje. A jak masz jeszcze Hyperiona V4 to uważaj, bardzo. Moim kolegom poleciały booty w mig. Tylko jednemu koledze fruwa b4team bez problemu. Ten który ma boxa tylko dla siebie i caaaały czas włączony do prądu. Rozumiecie z dala od dzieci, żony... Generalnie aby to nie wyglądało tak hardcorowo. To przypominam że wszelkie restarty boxa wykonujemy poprzez konsole putty! No chyba że masz open pli 8.6 to po zawieszeniu walisz 6 razy power. Lecz tutaj mogę się mylić bo czytałem dawno temat. A no i jeszcze ogromne znaczenie ma tutaj zasilacz odpowiednio dobrany.

Link to comment
Share on other sites

Taki odbiornik :-)  dodam jeszcze ważną ciekawostkę aby nie włączać tunera bez podpietego zasilania hdd bo czeka wymiana kondensatora 10uf 50v na front panelu

Nie bardzo rozumiem co ma jedno do drugiego. Ludzie dokupują VFD do swoich BSKA w których nie ma dysków i jakoś nic tam nie pada :) Raczej bym powiedział, że to przypadek...

Przez pewien okres czasu mój BSLA chodził bez dysku i NIGDY nie straciłem z niego uboota a tym bardziej wyświetlacza z przodu dekodera. Mam już prawie 2 lata ten egzemplarz i dla mnie jest to bezproblemowy tuner. Kondensatory wymienione przy wrzucaniu E2 na jamicony i do tej pory nawet jeden nie zaczął się podnosić. Tak samo zasilacz wymieniłem wtedy na nowy bo ten dorzucony od N'ki był już padnięty (standardowy temat kondensatorów w nim) no i wiatrak w środku bo oczywiście fabryczny był już bez smarowania.

Uboota miałem od freeboxa, od pół roku mam multiboota. Tuner sporadycznie restartowany wtyczką ale z reguły jest to telnet/ssh i polecenie init 6.

Jedyna modyfikacja jaką zrobiłem w tym dekoderze to podłożenie 4 nakrętek po napojach pod tuner żeby miał lepszy przewiew od spodu.

Dla mnie jest to bardzo dobry tuner jak na swoje możliwości. Wiadomo, że nie ma co oczekiwać po tym sprzęcie wodotrysków bo jego parametry w porównaniu do np. ESI/UHD są słabsze. Nie mniej jednak dla mnie sprzęt niezawodny i jeden jedyny raz zdarzyło mi się, że zawiesił się dekoder kompletnie (siadła komunikacja, wyświetlacz stanął z godziną itd.). Oczywiście po restarcie z wtyczki ruszył.

Trzeba się obchodzić odpowiednio z tym sprzętem i na pewno odpłaci się tym samym :)

Link to comment
Share on other sites

Shouces:Uboota miałem od freeboxa, od pół roku mam multiboota.

Przepraszam ale z tego co ja wiem to każdy boot jest multibootem. Rozróżniam trzy Bootu: Freeboot, B4team i Boot od Jacka Toruń. Jakby krzyżówka tych dwóch powyżej.

Natomiast fakt kondensatory warto wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Model bzzb skutek kondensator wybuch po wyciągnięciu wtyczki od zasilania hd, wymiana na nowy i po włożeniu wtyczki do nboxa od zasilacza a z wyłączonym hdd kondendator zaczyna się nagrzewać dopiero po podłączeniu wtyczki zasilania hdd kondensator pracuje dobrze soft od platformy n konstrukcji sekcij zasilania przemyślana w ten sposób że nikt nigdy dysku wyjmować z niego nie powinien.

Co do boota to nie ten temat .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest sampras

Cześć,

 

W moim BSKA wymieniałem już kondensatory, te 470. Kanały HD wróciły. Teraz sytuacja się powtarza - brak sygnału na transponderach DVD-S2, albo jeśli już działa - pojawia się pikseloza i zacinanie, aż ostatecznie obraz robi się czarny. Otworzyłem dekoder, przyjrzałem kondensatorom i wszystkie wyglądają OK. Czy to na pewno one są przyczyną problemów z HD? Wszystkie kanały SD działają poprawnie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

A jak kondensatory w zasilaczu, czy też ogólnie zasilacz już niedomaga, to filtrowaniem napięcia muszą się zająć kondensatory na płycie. Jest to dla nich sporym obciążeniem i szybciej się wykańczają. Przy zbyt zużytym zasilaczu mogą już nie dawać rady. Oscyloskop by się przydał...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jakiś czas temu miałem przypadek gdzie znajomemu po kablu od konwertera zaczęła się wlewać woda aż do dekodera do głowicy. Kondensatory były ok ogólnie po woli zaczęły zanikać kanały hd i zostały tylko sd. Wyjąłem głowice wylutowałem samo złącze z gwintem w środku był dosłownie jakby czarny węgiel, wyczyściłem to wlutowałem i głowica sprawna wszystko ok. Dziwny przypadek.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W moim bsla, raz na jakiś czas, najczęściej po przełączeniu kilku kanałów pod rząd, pojawia się na którymś z kolei czarny ekran, nie ma dźwięku ani obrazu, restart oscam przywraca obraz i dżwięk. Poza tym nie ma żadnego rozmazywania czy skakania obrazu, siła i jakość w normie, kanały hd odbierają.Czy to mogą być kondensatory?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

czy któreś kondensatory są odpowiedzialne za USB?

USB zaczęło mi szwankować, raz widziało pendrive raz nie. Myślałem ze pendrive kiepski.

Chciałem zrobić update softu, pierwszego pendrivea nie widział, drugiego zobaczył zrobił update. niby ok.

Uwalił uboota i soft. Postawiłem uboota, ale teraz nawet tego drugiego pendrive nie widzi.

 

Które  to mogą byc kondensatory? Tylko nie piszcie mi żeby zmieniać wszystkie bo już to kiedyś robiłem i za bardzo nie lubie tej roboty :/

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdź:

1. czy masz 5V na USB - dwa zewnętrzne piny ( wewnętrzne są sygnałowe)

- jeśli brak to U19 do wymiany, ewentualnie L28

2. sprawdź 2 rezystorki 0ohm R296,R297 ( jeśli nie możesz znaleźć to szukaj napisu C515, nad nim są te dwa rezystorki) są pod spodem płyty jakieś 7,5cm od pinów złącza USB, możesz uszkodzony zastąpić zworką.

z innego forum

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest frankk

Ja pamiętam , jak miałem n-box , że przy cenie jednostkowej / sztukę "prałem" co wlezie i jest dużych rozmiarów == metoda nie myslenia

o tym "ile równa sie pierwiastek z -1" skoro elementy potencjalnie wadliwe można policzyć na palcach u ręki .

Wymienić wszystkie !

I zadziałało !!!  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest carolef

Wyleciał mi uboot przy wrzucaniu gos do nand w bska. Mam ciemny wyświetlacz. Przez terminal na debug brak komunikacji. Czy możliwe że kondensatory są przyczyną?

Link to comment
Share on other sites

Nie można jednoznacznie stwierdzić że  tak ... ale jest to prawdopodobne że przyczyną są kondensatory (płyta główna ,zasilacz).

Jeżeli były wymienione tylko w dekoderze to "uszkodzony" zasilacz ponownie uszkodził kondensatory.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nie ma jak odgrzebywać archiwalny temat ;)

 

Pacjent: 5800SX BSLA ... z głowicą z BZZB. Jeszcze żywy, ale zaczął troszkę niedomagać. Z listy przedstawionej wieki temu:

 

C270 - 470uF/16V - często

C271 - 470uF/16V - często

C272 - 470uF/16V - często

C273 - 470uF/16V - często

 

C541 - 1500uF/16V - często

 

C122 - 1000uF/16V - rzadko, ale też bywa

C518 - 1000uF/16V - rzadko, ale też bywa

 

widzę, że C541 dokonał już swojego żywota. Ten koniecznie musi iść na wymianę. A reszta ... w sumie jak już pacjent będzie na stole operacyjnym, to może byłoby dobrze komplet wymienić ;)

 

A teraz dwa pytania:

  • Czy te pojemności są krytyczne z punktu widzenia nboksa. Mniej oczywiście nie ma co dawać, ale jakbym dał zamiast tych czterech często padających 470uF zestaw po 1000uF albo przynajmniej 680uF, to będzie jakiś problem dla nboksa? Podobnie sprawa dotyczy pozostałych: 1500 -> 2200 (C541), i 1000 -> 1500 dla ostatniej dwójki?
  • Widzę w tej sekcji zasilacza jeszcze miejsce na jeden kondensator - podpisany C449. Co tam wpakować? 1000? 1500? Zakładam, że nie zaszkodzi a może pomoże...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...