Jump to content

Problem z ssh po upgrade


Guest mackowiakp

Recommended Posts

Guest mackowiakp

Po upgrade Graterlia OS na Nboxie, uaktualniona została także wersja SSHD. Teraz mam duży problem  >:(

Upgrade SSHD wygenerował nowe klucze (i dobrze) ale ja miałem w configuracji SSHD logowanie się wyłącznie za pomocą certyfikatu a nie hasła.

No i teraz ból. Jak mogę dostać się konsolą do Nboxa? W "normalnym" Linuxie wziąłbym Knopixa, zabootował się z niego, poprawił odpowiednie pliki i już. A jak to mogę zrobić w wypadku Graterlia OS ?

Link to comment
Share on other sites

a nie możesz po prostu zalogować się jako root i podać hasło ?

Poprawiono pisownię Proszę zwrócić no to uwagę przy pisaniu następnych postów

Link to comment
Share on other sites

Guest mackowiakp

No nie. Mam wyłączone logowanie się za pomocą hasła a aktywne jest tylko za pomocą kluczy. No a klucze są nowe...

Link to comment
Share on other sites

aa, nawet nie wiedziałem że da się wyłączyć :) ja mam tak i tak... zawsze jest jakaś furtka w zapasie ;) a urządzenie nie jest przecież widziane z zewnątrz sieci więc po co przesadne bezpieczeństwo ;)

btw może telnet aktywny ? :D

Poprawiono pisownię Proszę zwrócić no to uwagę przy pisaniu następnych postów

Link to comment
Share on other sites

Guest mackowiakp

No właśnie. A ja "opiekuję " się Nboxem u kolegi i chciałem żeby było bezpiecznie bo dostaję się tam poprzez Internet. Chyba będę musiał pojechać do niego, i wgrać poprawiony plik przez FTP, bo to jest w sieci jego lokalnej dostępne.

Link to comment
Share on other sites

Guest mackowiakp

A właśnie. Czy można włączyć telneta z menu tzn z pilota i wyłączyć ssh ? Z tego co pamiętam to chyba tak. Może mi ktoś podpowiedzieć?

Link to comment
Share on other sites

Guest mackowiakp

OK. Dzięki. Nie mam Nboxa więc nie wiedziałem. Jak rozumiem z GOS Managera wyłączam SSH i mogę włączyć telnet. To by mi rozwiązywało problem no ale muszę do niego pojechać.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...