robert_cz Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Takie pytanie techniczne. Co trzeba by zrobić żeby ustawić sobie Core tak żeby wyjście z konsoli wychodziło na HDMI w rozdzielczości np. 720p? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted May 16, 2016 Author Share Posted May 16, 2016 A cokolwiek się da z konsoli "wyrzucić" na HDMI lub SCART? Optymizmu dodaje to, że jednak jpeg i później całe gui się daje. Może da się takie fake gui z samym oknem terminala? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Aby wyświetlić grafikę to nie problem. Do tego powstał program. Podobnie GUI (np. OpenPLi) to też w sumie grafika :) Dokładniej obrazki. Jeżeli chciałbyś terminal musisz użyć FrameBuffer. Jeżli załączysz tą opcję to musisz mieć skompilowane całe OpenPLi na FrameBuffer. Niestety FB nie jest za szybkie, szczególnie jak nie ma pełnego sprzętowego wsparcia. Na samym Linux też z tym ciężko. W sumie lista kart graficznych dla Linux ze sprzętowym FB jest skromna. Nie pamiętam czy samo STi ma sprzętowe FB, jednak nawet jeżeli ma to musimy mieć kernel z FB dla STi, moduły dla FB oraz samo OpenPLi dla FB. Patrząc jak "praktyczna" będzie taka konsola bez obsługi klawiatury (cała sekcja HID + dodatkowe funkcje terminala w jajku + KBD + inne) całość wydaje się kompletnie bezsensowne. Można by się pokusić o coś na kształt komputera z procesorem SH4. Jednak przy cenie np. RaspberryPi2 cała operacja jest jeszcze bardziej bezsensowna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted May 16, 2016 Author Share Posted May 16, 2016 No to może inaczej. Wyświetlenie jpeg ze zrzutem np. ifconfig, żeby widzieć IP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
areq Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Czasami nawet na pełnym systemie przydało by po pobraniu IP przez chwile sie wyświetlało razem z Mac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 A jak wygenerujesz obraz JPG z tym zrzutem? Coś to musi wykonać i przekonwertować do MVI. Już łatwiej byłoby wygenerować napis na wyświetlacz. Jednak dalej nie jest to rozwiązanie. Dlaczego? System Core jest dla zaawansowanych i wiadomych użytkowników. Z założenia nie ma ułatwiaczy. Każdy serwer DHCP melduje co i komu przydziela. Taka informacja ze strony tunera nie jest konieczna. Każdy kto ma problem z taka błahostką nie powinien tykać System Core a użyć Image. @areq IP oraz MAC mamy ładnie dostępne np. z GOS Mgr. Jak masz pomysł jak to zrealizować inaczej - napisz. W GOS jak się da to zrobi :) O ile się zmieści w NAND :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted May 16, 2016 Author Share Posted May 16, 2016 Podobno tak się da: http://www.cnx-software.com/2011/09/22/how-to-convert-a-command-line-result-into-an-image-in-linux/ to by musiało być skompilowane: http://www.imagemagick.org/script/install-source.php Albo można by użyć opcje drawtext= z ffmpeg i zrzucać wyniki różnych komend skryptów startowych np.: telnetd: ok dropbear: ok ntpdate: ok IP: .... etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Uważasz. że po to czyściłem System Core żeby teraz dodawać tam pakiety ffmpeg + zależności do niego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted May 17, 2016 Author Share Posted May 17, 2016 To taki pomysł tylko żeby na ekranie było wiadomo co się dzieje w tunerze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted May 17, 2016 Share Posted May 17, 2016 Przy Core mogę ustąpić pod warunkiem ze całość będzie mieć do Max 100kb. Sam ffmpeg z zależnościami to około 6MB. Przy wielkości obrazu około 10MB to już przerost formy nad treścią. Cieszę się z wielu waszych pomysłów ale czasem warto byście sami przeanalizowali jakie są możliwości implementacji czegoś. Idea Core to minimalizm. Tej idei nie zakłóci nic. Są obrazy Image. Gdyby ich nie było to powyższe rozważania miały by sens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Swego czasu j00zek napisał skrypt "scrollecho", który używany jest na czteropozycyjnych wyświetlaczach LED. Ale pewnie dałoby się go użyć, żeby Core po starcie wyświetlało na VFD/LFD IP. Dla mnie i tak łatwiej zalogować się na router i sprawdzić IP, ale może komuś to potrzebne. Przecież żeby ruszyć dalej z Core i coś zainstalować, to i tak potrzebna jest konsola. Jeżeli potrzebna jest konsola, to muszę siąść przy komputerze, a jak już jestem tak daleko to co za problem zerknąć na router... A tak swoją drogą, to może warto by rozważyć, żeby System Core miał jednak stałe IP. Mnie to utrudni życie, ale ogółowi ... sam nie wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Co router to inaczej. Żadnych reguł. Zabawa ze stałym IP jest....jest nielogiczna. Myślałem o wyświetlaniu IP na wyświetlaczu...ale nie wiem jeszcze jak to realizować...mam kilka pomysłów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zdzislaw22 Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 do skasowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted May 18, 2016 Author Share Posted May 18, 2016 Zaawansowany, zaawansowanym, ale czasami potrzebna jest możliwość zrobienia prostej diagnostyki i zobaczenia co jest nie tak. Typu, tuner nie dostał adresu IP. Nie wystartował ssh\dropbear, nie wystartował telnet, dlatego przydałoby się widzieć te podstawowe etapy w jakiś sposób. PS. skąd masz ten zrzut ekranu, nie wymaga on przypadkiem Openpli? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 @zdzislaw22 Sama konwersja wymaga ffmpeg. Chyba, że jest coś co robi zrzut ekrany z tekstowej konsoli do pliku graficznego i jeszcze w formacie m1v. Pomysł na wyświetlenie tego mam. Ale ładowanie narzędzi do tego w System Core jest sprzeczne z ideą System Core. Jak to ująłeś - System Core jest dla zaawansowanych. Inni mają Image i tak ma być. Dla każdego coś dobrego :) @rober_cz - wybacz ale szukasz wędzie dziury. Napisałem wyraźnie dla kogo jest System Core. Jest ono jakie jest i nie zamierzam dla garstki osób, którym jest ciężko zerknąć jakie IP dostał tuner przygotowywać "ułatwiaczy". "Ułatwiacze" masz w IMAGE. I tak ma być. Nie dajesz rady z System Core? Wgraj Image. Tam nie ma problemów, jest GUI, jest pilot, można z kanapy skonfigurować. Nie musisz się "doktoryzować". Wybierając System Core, nie wybierasz drogi na skróty. Wielokrotnie pisałem na WWW i na forum. GOS jest inne. Na tyle inne, że to nas wyróżnia. Nie zamierzam się ugiąć pod wpływem garstki osób. Od zawsze był to System Operacyjny a nie gotowiec z napchanym co się tylko da. I tak zostanie. Nawet Image nie jest napakowane we wszystko. Trudno to zrozumieć? Cytuję sam siebie z pierwszej strony WWW projektu: Czym jest Graterlia OS? Graterlia to System Operacyjny Linux oraz oprogramowanie OpenPLi dla tunerów opartych o procesory STi. Graterlia OS (Operating System) → to kompletnie inne podejście do zagadnienia Linuxa na tunerach satelitarnych - jest to coś na kształt dystrybucji Linuxa a nie kompletny IMAGE zawierający wszystko lub prawie wszystko co możliwe. Graterlia OS to nic innego jak system Linux (w wersji minimalnej) + minimalna ilość zainstalowanych paczek na systemie umożliwiająca uruchomienie tunera satelitarnego. Dostępne będą dwa obrazy: Graterlia OS Core → minimalny zestaw paczek potrzebnych do uruchomienia Systemu Operacyjnego oraz instalacji tych paczek, które chcemy aby były zainstalowane; obraz polecany dla zaawansowanych użytkowników; Graterlia OS IMAGE → Graterlia OS Core + wstępnie zainstalowane oprogramowanie OpenPLi wraz z podstawowym zestawem wtyczek i funkcji; obraz polecany dla zwykłego użytkownika. Całość jest podzielona na paczki (jak zdecydowana większość dystrybucji Linuxa) zawierające konkretne komponenty systemu. Dodatkowe funkcje oraz aplikacje systemowe dostępne są poprzez system zarządzania paczkami - tutaj OPKG. Dzięki OPKG można łatwo zainstalować paczki czy dokonać aktualizacji – działa to tak, jak na każdym systemie Linux. Nie będą wydawane nowe wersje Graterlia OS Coreoraz Graterlia IMAGE co chwilę – będziemy aktualizować system, tak jak to się robi w każdym systemie Linux. Nowe Graterlia Core oraz Graterlia IMAGE będzie wydawane tylko, jak już będzie taka potrzeba. Nie będzie także pogoni za „numerkami” - wychodzimy z założenia, że raz skonfigurowany system ma działać i ma mieć możliwość aktualizacji. Ciągłe wgrywanie Core/IMAGE i konfigurowanie wszystkiego od początku jest sprzeczne z ideą Linuxa Wnioski wyciągnąć można samemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted May 18, 2016 Author Share Posted May 18, 2016 @tux - nie traktuj tego co piszę jako szukanie dziury w całym, tylko jako wymiana pomysłów i poglądów, a to Ty decydujesz co Twoim zdaniem można uznać za pomysł do realizacji, a co nie, ale czasami warto, moim zdaniem porozmawiać o czymś jak by to się dało, lub nie, technicznie zrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zdzislaw22 Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 do skasowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 @zdzislaw22 Nie nałożysz dwóch obrazów na siebie. Chyba, że jakieś mini środowisko graficzne z FB. FB dla STi jest i nawet działa. Ale OpenPLi na FB jest nieużywalne a w tym samym czasie nie da się mieć FB i sterowników STi. Dlatego jest to problem. Walczyłem z tym kiedyś, chcąc odpalić WWW + mysz + klawiaturę. Udało się odpalić (jak w każdym Linux) albo to, albo to. nigdy obu na raz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zdzislaw22 Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 do skasowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted May 18, 2016 Author Share Posted May 18, 2016 Ja tam się nie znam, skoro twierdzisz, że się nie da, to się nie da. Zaawansowani i tak tego nie potrzebują. A teraz to już mnie ciekawość zjada. znasz autora tego zdjęcia, albo skąd je masz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ryrzy Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Panowie, że tak pozwole sobie wtrącić się... a jak to jest z oknem aktualizacji ? wygląda jakby z konsoli pobierało dane... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest herpoi Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 To jest komponent OpenPLi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 1, 2016 Author Share Posted June 1, 2016 A może coś z tego projektu by pomogło: http://www.stlinux.com/howto/splash-screen tu coś takiego jest: "There are also options to control the bootsplash behaviour. The options below follow a splash= kernel option, are separated by commas and always form a continuous configuration string without spaces. The options are: ... ##verbose: start the system with a verbose splash screen ... i wygląda, że jest sterownik: http://www.stlinux.com/kernel/display https://github.com/project-magpie/stmfb a tu jeszcze konsola na FB: https://github.com/Bogdacutu/STLinux-Kernel/blob/master/Documentation/fb/fbcon.txt Tak pozbierałem, może się przyda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted June 1, 2016 Share Posted June 1, 2016 No to spróbuj coś zrobić i napisz jak to działa w praktyce... Pierwszy link wydaje się przydatny. Dwa kolejne dotyczą stmfb, którego mamy już aktywnego w systemie. A ostatnie dotyczy ogólnie jajka i nie jest cechą szczególną SH4. Wracając do pierwszego linku: Prerequisites To implement the boot splash screen, you need: the splashutils target package installed The framebuffer package stmfb installed (see the Framebuffer driver guide or read the <stmfb_root_dir/Linux/Documentation/*.txt> files for Rel2.3) To interact with shell consoles, the linux kernel must have been built with the splash option enabled The target board connected to the TV Ad. 1: Paczka jest tutaj -> ftp://ftp.stlinux.com/pub/stlinux/2.4/updates/RPMS/sh4/ Ad. 2: Jest w GOS. Ad. 3: Podejrzewam, że trzeba będzie przekompilować jajko. Dodatkowo zmienić ENV... Ad. 4: Zrobione ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 1, 2016 Author Share Posted June 1, 2016 Nie idzie. :-( fbcon mamy wkompilowane w jądro? jak to można sprawdzić? jako modułu też nie widzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Konfigurację jajka (przynajmniej na niektórych odbiornikach) masz w /proc/config.gz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j00zek Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 Ale towarzystwo kombinuje... aż strach.. Można by rzec, jak konie pod górkę. Rozwiązanie jest banalnie proste, wykorzystywane od ponad 4 lat. Co ciekawe nawet znajduje się w niektórych wersjach GOS. Mniej więcej od jakiegoś roku. ;) Wygląd dla systemów z neutrino został podany wcześniej. Dla openPLI wygląda to nieco gorzej ale i tak działa przyzwoicie ;) Dowód: http://hybrid.xunil.pl/WP_20160605_001.mp4 Być może zostanie w GOS uaktywnione, ale dopiero po całkowitym zakończeniu zamieszania z obenymi zmianami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 5, 2016 Author Share Posted June 5, 2016 No to może jakaś podpowiedź dla mniej zaawansowanych? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j00zek Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 Mniej zaawansowani musza poczekać, aż tux skończy z kluczowymi zmianami. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 5, 2016 Author Share Posted June 5, 2016 A będę wtedy cała zawartość komunikatów z konsoli, czy dopiero w trybie użytkownika, jak piszą na stronie stiLinux? Chodzi o poprawienie tego błędu który aktualnie daje modprobe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zdzislaw22 Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 do skasowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 5, 2016 Author Share Posted June 5, 2016 Czy ci sie przypadkiem nie pimylilo do czego służy tuner satelitarny? Ten w wersji Core, to powiem, że nie wiem, ale mi się podoba :-P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zdzislaw22 Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 do skasowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 6, 2016 Author Share Posted June 6, 2016 Strona stlinux mówi, że dobrego i że się da. ☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zdzislaw22 Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 do skasowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 6, 2016 Author Share Posted June 6, 2016 Zawsze było, tylko później znalazłem informację z STLinux, że da się przed Openpli w jądrze: http://www.stlinux.com/howto/splash-screen PS. żeby była jasność, ja się na nic nie upieram, tylko lubię sobie czasami poeksperymentować i poteoretyzować. Zawsze podobał mi się widok linuxowej konsoli przed uruchomieniem GUI i tyle. Graterlia jako projekt bardzo mi się podoba i trzymam za Was kciuki. Świetna robota. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Chodzi o poprawienie tego błędu który aktualnie daje modprobe? To OT, ale jak chcesz to się pobaw: przenieś (albo na początek przekopiuj) sobie wszystkie moduły z /lib/modules do /lib/modules/`uname -r`, potem depmod -a, a potem już modprobe przestanie się awanturować. No i gdzieś pomiędzy należałoby skrypty startowe poprawić, żeby zamiast z /lib/modules korzystały z /lib/modules/`uname -r` ... to chyba nie powinno być skomplikowane, bo skrypty korzystają ze zmiennej $MODDIR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zdzislaw22 Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 do skasowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 6, 2016 Author Share Posted June 6, 2016 To nie jest kwestia wiary, tylko kwestia wyzwania. :-) Używam często konsoli po porcie debug, właśnie wtedy kiedy wyświetlacz nie mieści wszystkiego co mnie interesuje. Możesz mi wierzyć, lub nie, ale ekrany przez port debug nie przewijają się tak szybko żeby nie dało się ich przeczytać. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 @robert_cz Postaram się napisać to co poniżej delikatnie... Framebuffer + OpenPLi == NIE DZIAŁA; jak skompilujesz OpenPLi pod FB (to już samo w sobie będzie wyzwaniem dla SH4) to osiągniesz zamiast płynnego obrazu kilka klatek na sekundę - OGLĄDAĆ SIĘ NIE DA! jak odpalisz FB tak, że będzie konsola to nie wstanie standardowe OpenPLi. Ujmę to tak - chcesz się bawić - baw się. Ale po rady w tej sprawie do STi a nie tutaj. Tutaj nikt dla Ciebie jednego (garski osób) nie będzie się tym zajmować bo jest to potrzebne jak przysłowiowe koło u wozu. Nie dość, że nie używalne (OpenPLi nie działa jak powinno) to jeszcze trzeba poświęcić wiele czasu na dostosowanie FB pod OpenPLi o odwrotne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted June 6, 2016 Author Share Posted June 6, 2016 Zrozumiałem na samym początku :-) do dalszej zabawy , czekam tylko na poprawkę w modprobe, a wcześniej potestuję tak jak napisał mickey. @tux uwierz mi naprawdę Was podziwiam Waszą całą pracę nad projektem, a czasem tylko przychodzą mi do głowy mniej lub bardziej dobre pomysły i jak "niewierny Tomasz" czasem się zatnę dopóki sam nie sprawdzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tux Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Modprobe też będzie zrobione jak powinno. Jednak chwile to zajmie. Najpierw cos innego i ważniejszego. Słynny chkconfig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_cz Posted January 6, 2017 Author Share Posted January 6, 2017 tux[/member], mam prośbę, dokompilował byś te brakujące rzeczy, tak żebym mógł sobie potestować? Próbowałem, ale coś nie umiem. :-( Treść mojego poprzedniego posta: Modprobe też będzie zrobione jak powinno. Jednak chwile to zajmie. Najpierw cos innego i ważniejszego. Słynny chkconfig Z modprobe poradziłem sobie takim małym trikiem w folderze /lib/modules: ln -s /lib/modules /lib/modules/`uname -r` Ale sprawdziłem też w /proc/config.gz co mamy wkompilowane i niestety z tej listy: Device Drivers ---> Graphics Support ---> Support for framebuffer devices System type ---> Memory management options ---> Big Physical Area version 2 Device Drivers ---> Character Devices ---> Virtual Terminal (CONFIG_VT) Device Drivers ---> Character Devices ---> Support for console on virtual terminal (CONFIG_VT_CONSOLE) Device Drivers ---> Graphics Support ---> Console display driver support ---> Framebuffer console support (CONFIG_FRAMEBUFFER_CONSOLE) Device Drivers ---> Graphics Support ---> Enable Software Drawing (CONFIG_FB_SOFTWARE_DRAWING_HELPERS) Device Drivers ---> Graphics Support ---> Console display driver support ---> Support for the Framebuffer Console Decorations (FB_CON_DECOR) http://www.stlinux.com/howto/splash-screen http://85.118.233.149/howto/splash-screen brakuje: System Type -> Memory management options -> Big Physical Area version 2 (# CONFIG_MODULES_BPA2 is not set) Device Drivers ---> Character Devices ---> Virtual Terminal (# CONFIG_VT is not set) w związku z tym kolejnego też nie ma: Device Drivers ---> Character Devices ---> Support for console on virtual terminal (CONFIG_VT_CONSOLE) Device Drivers ---> Graphics Support ---> Console display driver support ---> Framebuffer console support (CONFIG_FRAMEBUFFER_CONSOLE) Device Drivers ---> Graphics Support ---> Console display driver support ---> Support for the Framebuffer Console Decorations (FB_CON_DECOR) I w tym momencie mnie to przerasta, bo jądra już nie dam rady skompilować :-( tux[/member], którą z brakujących opcji miałeś na myśli pisząc to: (...) Jeżeli chciałbyś terminal musisz użyć FrameBuffer. Jeżli załączysz tą opcję to musisz mieć skompilowane całe OpenPLi na FrameBuffer. (...) Bo sam moduł FrameBuffer stmfb.ko jest skompilowany. O tym powolnym działaniu DirectFB też coś tu napisali i że da sie to rozwiązać: https://github.com/Schischu/STLinux.BSP-Duckbox/blob/master/local_src/driver/stmfb-3.1_stm24_0104/linux/kernel/Documentation/faq.txt 126 Q. df_dok runs very slowly with LDDE2.2 and stgfb on a STb7100 based system, it 127 is no faster than using the --dfb:no-hardware option but I thought the 128 graphics were accelerated, why is this? 129 130 A. You are using the DirectFB package that was shipped with the LDDE2.2 131 distribution ISO image. Unfortunately this package was built against old 132 stgfb header files, which causes all accelerated graphics operations 133 to fail and fall back to software rendering. The solution is to update your 134 DirectFB package to the latest available, either via stmyum or directly from 135 the STLinux ftp site updates directory. .........Aktualizacja....... Dzięki koledze mickey[/member] Mouse udało się trochę potestować. Z racji, że stanąłem pod ścianą (nie wiem jak debugować błędy ładowania sterownika stmcore-display-stx7100.ko) dopiszę tu, na później, albo może się komuś przyda, jak by ktoś chciał się tym pobawić. mickey[/member] Mouse skompilował dla mnie jądro z odpowiednimi opcjami (patrz wyżej). System na tym jądrze odpalał się ok, ale bez konsoli na ekranie. Doczytałem, że potrzebne są jeszcze programy z którymi gada jądro z tej paczki: http://archive.stlinux.com/stlinux/2.4/STLinux/sh4/stlinux24-sh4-splashutils-1.5.4.3-7.sh4.rpm - obsługa splash screen, http://archive.stlinux.com/stlinux/2.4/STLinux/sh4/stlinux24-sh4-fbset-2.1-11.sh4.rpm - do zarządzania konsolą przez FB. I tu zaczęły się problemy, bo przestał się ładować sterownik stmfb.ko, bez powyższych programów, ale z jądrem z odpowiednimi opcjami ładował się bez problemu. Czyli wygląda, że coś ze splash próbuje coś zrobić ale jest jakiś problem. Może mi ktoś pomóc z debugowaniem ładowania tego modułu jądra? PS. Aktualnie gdy sterownik ekranu i FB jest ładowany jako moduł, to nawet jeśli splash consola jest wkompilowana w jądro, to nie będzie działać do czasu załadowania sterowników, więc mówimy o splash screen w trybie użytkownika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.