Skocz do zawartości

Ostatnia aktualizacja Graterlia OS, zawiesza tuner na Load.


Gość gregoryfx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj pobrałem najnowszą aktualizację do Graterlia OS. W nim były dwa pakiety aktualizacji:

 

1. enigma2-skin-infinityhd-gos

2. pikony

 

Pobranie odbyło się bez problemu, tuner poprosił o restart więc się zgodziłem. Niestety tuner zawiesił się na restarcie. W TV był napis restart systemu, a na tunerze jeszcze nazwa kanału. Stał tak 2 godz. nic się nie zmieniło. Odłączyłem go od zasilania i ponownie chciałem włączyć tuner. Niestety zawsze zawiesza się na napisie Load.

Teraz strasznie żałuje że w ogóle aktualizowałem system, dział to trzeba było zostawić - z całym szacunkiem ale jednak jeszcze nie do końca system prawidłowo reaguje na aktualizacje, chyba że mam pecha i coś z moim tunerem jest nie tak :(

 

System wgrany do NAND, tuner nBox BZZK.

 

Można go ożywić, bez kasowanie i wgrywania odnowa systemu, pluginów, ustawień itp?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zawsze polecę aktualizację z terminala przy pomocy polecenia:

 

sysupdate

Polecenie sprawdza ilość wolnego miejsca i w razie braku odpowiedniej ilości zamelduje to i odmówi aktualizacji.

Ponadto, jak pojawią się błędy (jakiekolwiek) to nic nie umknie i będzie można zareagować na to.

 

Graterlia OS to System Operacyjny. Tutaj dostarczane są aktualizacje zgodnie z takim właśnie modelem. Oznacza to, że trzeba wiedzieć co się robi i być świadomym tego, że proces aktualizacji (szczególnie z pilota) nie musi zawsze przejść bez błędów.

Dodatkowo nigdy nie należy restartować boxa jak OPKG zameldowało błędy bez uprzedniego upewnienia się, że nie sa one krytyczne lub nie wynikają z jakiś specyficznych przypadków. W przeciwnym razie narażamy się na unieruchomienie Systemu na tunerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zawsze polecę aktualizację z terminala przy pomocy polecenia:

 

sysupdate

Polecenie sprawdza ilość wolnego miejsca i w razie braku odpowiedniej ilości zamelduje to i odmówi aktualizacji.

Ponadto, jak pojawią się błędy (jakiekolwiek) to nic nie umknie i będzie można zareagować na to.

 

Graterlia OS to System Operacyjny. Tutaj dostarczane są aktualizacje zgodnie z takim właśnie modelem. Oznacza to, że trzeba wiedzieć co się robi i być świadomym tego, że proces aktualizacji (szczególnie z pilota) nie musi zawsze przejść bez błędów.

Dodatkowo nigdy nie należy restartować boxa jak OPKG zameldowało błędy bez uprzedniego upewnienia się, że nie sa one krytyczne lub nie wynikają z jakiś specyficznych przypadków. W przeciwnym razie narażamy się na unieruchomienie Systemu na tunerze.

 

Ale jeśli chodzi o UBIFS, czy inne filesystemy z kompresją to wole miejsce o którym piszesz jest tylko szacunkowe.

Wiec z szacunków może wyjść, że starczy, a w trakcie wyjdzie, że braknie.

Lub odwrotnie. Zależnie od tego jak dobrze kompresują się komponenty, które są aktualizowane.

Oczywiście wiesz o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś jest świadomy to ma polecenie:

 

opkg update && opkg upgrade

Nie damy rady zapanować nad każdym użytkownikiem.

Albo ktoś ma jakąś tam wiedzę i wie co robi, albo ktoś nie zna się dostatecznie i lepiej jak mu skrypt napisze, że nie może kontynuować bo jest za mało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Następna aktualizacja i tym razem przez komendę zgodnie z zaleceniami przez "sysupdate".

 

Cóż znowu system się wysypał... Tym razem na wyświetlaczu Error a TV wyświetla logo Graterlia OS. Przed Error ostatni napis jest HTP Sync Done i później Error.

 

Znowu trzeba postawić system odnowa? Teraz to już żadnych aktualizacji nie ruszam. Co zaktualizuję to same niestety problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie mam. Czyli trzeba wgrać system odnowa? Stara wersja OS, była pod tym względem dużo lepsza, tutaj co aktualizacja to wywali mi system. No nic, wgram i zostawię bez aktualizacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po wysypie takich przypadków jak Twój (czytaj - prawie wcale ich nie ma) to musisz mieć coś specyficznego u siebie.

Niestety współpraca z Tobą wygląda tak:

  • użytkownik twierdzi, że po aktualizacji coś jest nie tak;
  • użytkownik nie potrafi podać co się działo podczas aktualizacji;
  • użytkownik twierdzi, że winna jest aktualizacja systemu.

Po tym co użytkownik napisał zespół Graterlia OS powinien:

  • na początek ustalić gdzie jest najbliższa wróżka;
  • iść do tej wróżki w celu ustalenia co u użytkownika jest nie tak - może szklana kula wróżki to magicznie zrobi;
  • podać na podstawie punku powyżej co użytkownik ma zrobić.


 

Jak się czyta takie tematy jak ten to ma się wrażenie, że do sprzętów elektronicznych dorwały się osoby, które nie powinny mieć styczności z tymi urządzeniami. Mogą sobie i innym, wyrządzić krzywdę.

Jeżeli coś się pojawia na ekranie (tutaj polecenie sysupdate) to przecież nie po to by cokolwiek się działo, ale po to by w razie problemów móc coś z tych informacji wyczytać.

Użytkownicy jednak notorycznie ignorują komunikaty (po co czytać). Jak się coś stanie to napiszemy, że nie działa i poczekamy aż ktoś napisze co mamy zrobić.

Taka postawa irytuje nie tylko mnie, ale tez innych z devel. Ile lat jeszcze mnie zanim nauczycie się, drodzy użytkownicy, że aby wam coś pomóc to musicie:

  • nauczyć się zadawać pytania (i nie w kółko te same);
  • nauczyć się podawać wszystkie potrzebne informacje (np. w tym przypadku log z aktualizacji);

W przeciwnym razie nikt Wam nie pomoże. nawet Was zignoruje!


 

I to co najgorsze:

 

Nie nie mam. Czyli trzeba wgrać system odnowa? Stara wersja OS, była pod tym względem dużo lepsza, tutaj co aktualizacja to wywali mi system. No nic, wgram i zostawię bez aktualizacji.

Czyli użytkownik nie widzi, że sam sobie narobił kłopotów, że prawdopodobnie wystarczyłby log z aktualizacji i można by mu pomóc. Może nawet (skoro zdarza się to nie pierwszy raz) użytkownik wreszcie by wiedział co robi inaczej niż reszta i dlaczego ma problem.

Jednak użytkownik woli po swojemu. W tej sytuacji nikt nie pomoże - nie ma po prostu jak.


Na koniec…

Tekst powyżej nie ma na celu atakować kogoś.

Ma na celu uświadomienie użytkownikom, że to od nich zależy jakie wsparcie od nas dostaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...